Početna / Blog / Auto-moto sport / ELMS 2020: G-Drive Racing tim i jedna sasvim neobična sezona

ELMS 2020: G-Drive Racing tim i jedna sasvim neobična sezona

Vozači G-Drive Racing tima Nik De Vris, Roman Rusinov i Mikel Jensen slave prvu poziciju na trci “4 časa Portimao”.

Nakon uzbudljive sezone u Azijskoj seriji Le Mana (ALMS) koja je u februaru okončana šampionskom titulom za G-Drive Racing tim, a o čemu smo pisali u posebnom tekstu, već je u martu 2020. postalo jasno da je pred nama jedna neobična godina.

Kalendar je, zbog pandemije koronavirusa, revidiran sa standardnih sedam meseci na četiri meseca. Trka 4 časa Silverstona je zbog nepovoljnih uslova isključena iz kalendara šampionata – a novi raspored takmičenja je objavljen u aprilu.

G-Drive Racing tim je novu ELMS sezonu dočekao u osveženom sastavu: prekaljenim vozačima Žan Eriku Vernu i Romanu Rusinovu se pridružio dvojac mladih i perspektivnih „lavova“ – Danac Mikel Jensen i Holanđanin Nik De Vris.

Osim vozačkog sastava, pred novu sezonu je osvežen i izgled Aurusa 01, za koji slobodno možemo da kažemo da sada izgleda u skladu sa našim sloganom – #takomoćno. Uostalom, uverite se i sami.

Kao što smo u samom naslovu napisali, ovo je bila jedna sasvim neobična sezona – što je donekle i bilo očekivano imajući u vidu da je takva bila i cela 2020. godina. Sve trke Evropske serije Le Mana, kao i sama kruna sezone – legendarna trka 24 časa Le Mana – vožene su bez publike, što predstavlja istorijski presedan.

Auto-moto sport je, kao i većina drugih sportova, ove godine ipak bio u drugom planu. Tako je trka 4 časa Barselone otkazana zbog povećanog broja obolelih u Španiji, a umesto nje je vožena trka Kastele 240 u Francuskoj.

Osveženi G-Drive Racing tim je nakon šampionske titule u ALMS i u Evropsku seriju Le Mana ušao sa najvišim ambicijama. Sezona je završena relativno uspešno – u trci 24 časa Le Mana tim je osvojio 5. mesto uz zabeleženu najveću prosečnu brzinu, dok je u generalnom plasmanu ELMS naš tim na 3. mestu.

Bilans je sledeći: na pet izuzetno uzbudljivih trka Evropske serije Le Man, G-Drive Racing je bio tri puta na pobedničkom postolju, uz dve nezavršene trke i, što je još važnije, naučeno je nekoliko važnih lekcija koje će čitavom timu značiti prilikom pripreme za naredne izazove.

No, hajde da krenemo od samog početka sezone.

4 časa Kastelea: Brzo, brže – Nik De Vris

Mladi Holanđanin Nik De Vris, novajlija u G-Drive Racing timu, od samog starta sezone je pokazao da će predstavljati veliko pojačanje – pogotovo u kvalifikacijama, ali i u situacijama kada je timu potrebno da nadoknadi zaostatak i prestigne rivale. Nik “The Quick” (Brzi), kako su ga pojedini komentatori nazvali je izvezao drugo najbolje vreme u kvalifikacijama i ruskom timu obezbedio start iz prvog reda.

Posle tri časa uzbudljive vožnje sa dosta neizvesnosti i preokreta, G-Drive Racing tim je pao čak na 8. poziciju u LMP2 kategoriji, ali smo onda imali prilike da na delu vidimo raskošni talenat mladog Holanđanina. koji je gotovo perfektnom vožnjom uspeo da dovede tim do 2. pozicije na kraju trke.

Prvu poziciju u Kasteleu je osvojio United Autosports sa svojim bolidom broj 32, a istom timu i njihovom bolidu broj 22 je pripalo i treće mesto u ovoj kategoriji. Došlo je vreme za oproštaj od staze Pol Rikar i pripreme za 4 časa Spa, legendarnu trku na stazi Spa Frankoršam u Belgiji.

4 časa Spa: Dobar start za G-Drive Racing tim, a onda – peh

Legendarna staza Spa Frankoršam je auto-moto svetu poznata kao izuzetno nepredvidiva i opasna staza, a tradicionalno važnu ulogu na trci 4 časa Spa imaju (ne)vremenski uslovi, u šta su vozači G-Drive Racing tima imali prilike da se uvere iz prve ruke. Nažalost.

Vikend je počeo lepo, osvojenim 3. mestom u kvalifikacijama. Ako je prva trka Evropske serije Le Mana bila u znaku Nika De Vrisa, slobodno možemo reći da je drugu obeležio Mikel Jensen. Mladi Danac je izuzetno hrabrom vožnjom uspeo da osvoji lidersku poziciju za G-Drive Racing tim i pokazao je da poseduje veliki potencijal. Da su vremenske okolnosti bile malo drugačije i da nije počela kiša, zaslužio bi da se o njemu pišu hvalospevi.

Nažalost, kiša je počela – a Mikel Jensen je nakon tri sata uzbudljive vožnje u jednoj krivini proklizao, izgubio kontrolu nad bolidom i udario u zaštitnu ogradu. G-Drive Racing tim je drugu trku ELMS završio bez bodova, dozvolivši rivalima iz United Autosports tima da odmaknu na tabeli.

Zbog vesti o povećanom broju obolelih u Španiji, odlučeno je da će se umesto Barselone sledeća trka ponovo voziti u Francuskoj, u Kasteleu – a naš tim se radovao što će dobiti još jednu priliku da pokaže svoj šampionski potencijal na stazi Pol Rikar.

Kastele 240: Drugi put u Kasteleu – drugo mesto za G-Drive Racing

Ista meta – isto odstojanje. G-Drive Racing tim se u Francusku vratio željan dokazivanja i pobede. a mladog Nika De Vrisa je na trci Kastele 240 zamenio iskusni Francuz Žan Erik Vern, kome je pol-pozicija izmakla za samo jednu stotinku. Naravno, ovakav rasplet u kvalifikacijama je predstavljao samo dodatni motiv momcima pred samu trku.

Nakon 240 minuta uzbudljive vožnje i strateškog nadmudrivanja, pobeda u Francuskoj je ipak pripala sjajnom tandemu vozača britanskog tima United Autosports – Felipeu Albukerku i Filipu Hensonu, dok je G-Drive Racing tim ponovo morao da se zadovolji “samo” drugim mestom.

Ako je i bilo blagog razočaranja zbog propuštene prve pozicije, momci su morali brzo da ga prevaziđu i da se fokusiraju na sledeći izazov – krunu sezone: legendarnu trku 24 časa Le Mana.

24 časa Le Mana: Zapažen rezultat G-Drive Racing tima u trci sezone

Za one koji nekim slučajem nisu čuli za ovu trku – mada verujemo da takvih nema baš mnogo, evo kratkog uvoda koji bi trebalo da objasni zašto je ova trka toliko značajna i zašto vozači širom sveta maštaju o tome da budu deo ovog automobilskog spektakla.

24 časa Le Mana je najstarija i najprestižnija trka na svetu u konkurenciji izdržljivosti vozila, i vozi se još od 1923. godine. Tokom 24 časa iscrpljujuće vožnje, koja predstavlja veliki ispit kako za vozače, tako i za njihove bolide – za volanom se smenjuje trojica vozača, a svaki od njih mora da upravlja vozilom najmanje šest sati.

G-Drive Racing tim je već nekoliko godina unazad tradicionalni učesnik trke 24 časa Le Mana, a ovogodišnje učešće je zaslužio kao aktuelni šampion Azijske serije Le Mana (ALMS). Opširnije o ovoj šampionskoj sezoni možete pročitati u ovom našem tekstu.

Nakon 24 časa izuzetnih napora, pobeda u LMP2 kategoriji u kojoj se takmiči G-Drive Racing tim je pripala britanskom timu United Autosports i bolidu kojim su upravljali Portugalac Felipe Albukerk i Britanci Filip Henson i Pol Di Resta – dok je naš tim uspešno završio trku na 5. poziciji.

4 časa Monce: Incident na startu trke ruši šampionske ambicije G-Drive Racing tima

Prilikom najave trke 4 časa Monce na G-Drive Srbija Instagram stranici smo napomenuli da je Monca jedna od najbržih, najopasnijih i najuzbudljivijih staza u auto-moto sportu.

Nakon sjajnog utiska u kvalifikacijama i pol-pozicije koja je G-Drive Racing timu izmakla za jednu desetinku, Roman Rusinov je startovao trku u prvom redu. Na prvoj krivini je došlo do gužve i iskusni ruski vozač se našao van staze, nasukan na zaštitnu barijeru.

Ovaj incident je doveo do oštećenja koje je zahtevalo intervenciju mehaničara u boksu, a taj vremenski period je kasnije bilo apsolutno nemoguće nadoknaditi. Ostaje žal i motiv više da nekih sledećih 4 časa Monce završimo na pobedničkom postolju.

4 časa Portimao: Prva pobeda za G-Drive Racing tim i 3. mesto u generalnom plasmanu ELMS

Ova neobična sezona Evropske serije Le Mana (ELMS) je došla do svog velikog finala 1. novembra na krajnjem zapadu Evrope, u Portugalu. G-Drive Racing tim je, uprkos odličnom utisku koji su naši vozači ostavljali tokom čitave sezone, ovo finale zbog dva peha dočekao bez šansi da osvoji titulu šampiona.

Čitav tim je bio gladan pobede – što je bilo više nego očigledno, pogotovo nakon incidenta u Monci. Srećom, sve kockice su se konačno sklopile i nakon četiri časa sjajne vožnje Mikela Jensena, Nika De Vrisa i iskusnog šampiona Romana Rusinova na stazi Algarve u Portimau – pobedničko postolje je konačno pripalo momcima iz narandžasto-crnog Aurusa 01 sa brojem 26.

Nova godina i novi izazovi za G-Drive Racing tim

Kao što je u velikoj meri uticala i na kalendar Evropske serije Le Mana (ELMS), situacija sa pandemijom je pomerila i ovogodišnju sezonu Azijske Le Man serije, pa će se kompletan šampionat ove godine voziti od 5. do 20. februara u Abu Dabiju i Dubaiju.

Kao što smo i navikli svoje verne pratioce, sve nove izazove G-Drive Racing tima ćemo ispratiti na Instagram stranici G-Drive Srbija, tako da svim ljubiteljima trka izdržljivosti koji to još nisu učinili preporučujemo da zaprate našu stranicu.

Do neke nove prilike, sportski pozdrav!

G-Drive Srbija

Share: