Почетна / Блог / Ауто-мото спорт / Ле Ман 2021 – најпрестижнија трка издржљивости на свету

Ле Ман 2021 – најпрестижнија трка издржљивости на свету

Епски Ле Ман је место где се исписује историја. Ове године, у потрагу за историјом поново је кренуо и наш G-Drive Racing“ тим!

Како је настао Ле Ман?

Прошло је готово 50 година од првог Мерцедеса до премијере трке „24 часа Ле Мана“ на северозападу Француске. Прва трка је одржана 1923. године, а победничко возило је имало просечну брзину од тек 92 км/ч прешавши укупно око 2.209 км, док је ове године наш болид Аурус 01 #26 у ЛМП2 категорији достизао брзину од 232 км/ч, укупно прешавши нешто више од 4.878 км.

Од градића, који је шибан ратовима, али никада није губио страст према моди и аутомобилизму, настао је најважнији центар у модерним аутомобилским такмичењима. Данас, свако чије име нешто значи, себе ставља на црту и доказује не само да је брз, већ и издржљив.

G-Drive Racing“ тим је и ове године био међу фаворитима за освајање највеће награде и титуле на стази „Де ла Сарт“ која је иначе своје име добила по реци Сарт, која протиче кроз Ле Ман.

Припреме возача за Ле Ман 2021.

Јусеин Болт је имао чувену изјаву да је вежбао двадесет година како би истрчао трку за мање од 10 секунди. Исто тако, припреме за Ле Ман трају годинама. Због потребе за издржљивошћу и вожњом до чак 14ч у једном дану по возачу, учесници трце се припремају тако што се баве спортовима који захтевају издржљивост, као што су бициклизам и скијање, а посебан акценат се ставља на теретану и вежбање квадрицепса, лумбалног дела леђа, трбушњака и мишића врата, како би возачи могли да издрже дуге периоде седења у болиду.

Брзи рефлекси су такође битна одлика возача у тркама издржљивости. Како би се припремили за овај изазов, возачи се интензивно баве спортовима који захтевају брзе реакције, као што су нпр. сквош и стони тенис. Недељама пре трке „24 часа Ле Мана“ возачи се упуштају у интензивније тренинге издржљивости, као што су вишечасовно планинарење или трчање!

Ментална припрема је од велике важности, а данашњи возачи имају прилику да приступе симулатору стазе „Де ла Сарт“, где могу изнова и изнова, пре почетка трке, да се упознају са стазом, како би дошли до степена да могу да визуализују стазу и да имају добар возачки приступ пре самог почетка.

Припреме тима за Ле Ман 2021.

Изазови нашег тима ове сезоне су почели у Азији, у оквиру АЛМС – „Азијске Ле Ман серије“.

Прве две трке сезоне су се одржале у Дубаију, док су друге две одржане у главном граду Уједињених Арапских Емирата – Абу Дабију. Возачи из болида #25 су освојили два друга места, једном су били трећепласирани и једном четвртопласирани – а у укупном пласману трећепласирани! У генералном пласману, посада #26 је остварила победу, попевши се на највиши подијум на обе трке у Дубаију!

ЕЛМС сезону смо почели у саставу: Роман Русинов, Ник де Врис и Франко Колапинто (болид #26) и Џон Фалб, Пјетро Фитипалди и Руи Андраде (болид #25).  Роман Русинов је једини Рус у историји који је победио у ЕЛМС и АЛМС сезони, док је Ник де Врис владајући шампион Формуле Е. Пјетро Фитипалди је изданак чувене породице возача, његов брат Енцо је успешни возач док је његов деда Емерсон легенда овог спорта и двоструки шампион Формуле 1 – 1972. и 1974. године, али и први Бразилац који је освојио престижне титуле и претходник Нелсона Пикеа и Ајртона Сене. Руи Андраде је један од припадника златне генерације возача из Анголе који етаблирају мото-спорт у другој највећој држави у којој се говори португалским језиком!

После трка у Барселони, Шпилбергу, Кастелеу и Монци, наш тим тренутно заузима друго место у генералном пласману са изгледним шансама да са добрим издањима у Спа Франкошампу и Портимау заузме шампионско место у генералном пласману ЕЛМС 2021 трка на крају сезоне.

Трка Ле Ман 2021.

Нашу посаду су чинили болиди #26 и #25. У болиду #26 су се смењивали Роман Русинов, Ник де Врис и Франко Колапинто, док су болид #25 делили Џон Фалб, Пјетро Фитипалди и Руи Андраде.

Трка је почела у 16.00, а због временских услова тј. кише пре почетка, одржан је додатни круг загревања како би се стаза исушила. После 37 минута трке, владајући шампион Формуле Е и наш возач Ник де Врис је агресивном вожњом стигао до водећег места. У 17.22 је поново почела киша, која је отежала услове на већ мокрој стази. После сат и по трке, Ник де Врис је и даље држао лидерску позицију на Ле Ману!

Шести сат трке је обележио женски тим „Richard Mille Racing Team“. За воланом је била Софија Флерш (прва жена која се икад такмичила у Формули 3), а болид је отказао послушност и препречио пут другим болидима. Дошло је до судара и успоравања трке. Најбизарнији тренутак трке се одиграо у последњим минутима кад је #41 „Team WR “ (за чијим воланом је била легенда аутомобилизма и бивши возач Формуле 1 – Роберт Кубица) из механичких разлога стао. Роберт Кубица је љубитељима мото-спорта познат и по једној од најстрашнијих несрећа које су се догодиле у последњих десетак година на стазама широм света, кад је због удеса на трци у Италији 2011. године остао без осећаја контроле десном руком. Као велики шампион, Кубица је успео да се опорави већ 2012. и чак победи на мањој трци у Италији, због чега га је реномирани часопис „Топ Гир“ прогласио човеком године. Кубицу је након незгоде на Ле Ману ове године претекао други болид из истог тима, тако да је „Team WR“ свакако остварио победу.

Честитамо тиму „Team WR“ #31 у саставу: Фердинанд фон Хабзбург, Робин Фрејнс и Шарл Милеси, који су остварили победу на Ле Ману 2021. Наш болид #26 је завршио трку на задовољавајућем седмом месту, показавши огроман потенцијал вођством у првим сатима трке, док је #25 на нашу жалост морао да одустане од трке после осмог сата трке због излетања са стазе.

Да ли има адреналина и после Ле Мана?

Следећи изазов нашег тима је 19. септембра на стази Спа Франкошамп, где ћемо тражити бодове за шампионску позицију на крају ЕЛМС 2021 сезоне!

Наша посада на челу са болидом #26 и Романом Русиновим, Ником де Врисом и Франком Колапинтом има реалне шансе за титулу, а да ли ће то показати и на стази, видећемо већ средином септембра у чувеној белгијској бањи!

Ова трка неће бити одмор за наше возаче, јер ће бити од пресудног значаја за генерални пласман. За више информација о G-Drive Racing тиму, као и о тркама издржљивости, запратите G-Drive Србија Инстаграм страницу!

Док река Сарт још увек тече, време је да се окренемо новим спортским изазовима, који ће показати октанску вредност која тече у нашим возачима.

До следећег адреналинског шока,
G-Drive Србија

Share: